vrijdag 25 november 2011

Doucement


Bijna weekend. Joepie.
Eigenlijk raar dat ik elke vrijdag een blij 'bijna weekend'-gevoel heb, terwijl ik helemaal geen werkweek van 9 tot 5 heb. De kans dat ik in het weekend moet werken is zelfs groter dan doordeweeks, gezien de grotere kans op gasten. Toch  beleef ik de maandag anders dan de vrijdag.
Niet alleen ik heb een voorkeur voor de vrijdag. Het blijkt dat men hier in het algemeen op maandag liever nog even zo min mogelijk doet. Vanaf dat dat mij verteld is, houd ik dit fenomeen goed in de gaten. En warempel. Op maandag rijden er nauwelijks auto's langs en is het echt een stuk rustiger overal. Ook in de winkel valt het me op. Grappig. Voor mij helemaal een bevestiging om het zelf ook op maandag maar rustig aan te doen. Doucement.
En op vrijdag natuurlijk ook een beetje afbouwen, het is tenslotte bijna weekend...

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Erg herkenbaar dat weekend gevoel. Hier thuis luiden wij het weekend vaak in met ons drieën... Henk, ikke en de friteuse (even heerlijk ongezond na een week van afzien ;-)). Smullen en weer helemaal gereed voor het weekend.
    Fijn weekend daar in het mooie Frankrijk.
    Groetjes, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen