maandag 21 november 2011

TGV langs de deur ???

Wat is het leuk om het verhaal van een ander te lezen die net zo enthousiast is om in Frankrijk te bivakkeren als ik. Ik heb het over Cilia, ze heeft samen met haar vriend een (tweede) huis gekocht. Ook in de Auvergne, maar dan helemaal aan de andere kant; in het zuiden. Daar is het landschap al een stuk bergachtiger dan bij ons. Als je haar verhaal wilt lezen/volgen, kun je op deze link klikken, maar wel terugkomen, hè?

Dit jaar is echt heel goed verlopen voor ons, we hebben veel gasten gehad en nog steeds blijven ze komen. Stiekem denk ik weleens: jongens, vandaag even niet, ik wil lekker een keertje doorzakken en flink uitslapen, maar nee hoor, daar gaat de telefoon weer. Elke keer weer een verrassing wie er voor de deur staat. Negen van de tien keer zijn het Fransen. Het zijn bijna allemaal heel vriendelijke mensen die zeer tevreden zijn over alles, dus van mij mogen ze blijven bellen...
Verder was het weer dit jaar erg goed. Heel veel zon (nu bijvoorbeeld is het tegen de 20 graden met een knalblauwe lucht) en gemiddeld een graad of 25, vanaf maart. Soms met uitschieters naar boven en naar beneden. Meestal regent het 's nachts, dat is ook wel handig.


Mijn uitzicht op dit moment
Ja, ik weet het, dit klinkt allemaal wel erg zoetsappig, maar ik kan er ook niks aan doen. Het addertje onder het gras (zie emigratieverhaal) heb ik nog steeds niet mogen ontdekken.

Maar wie weet, er zijn hele vage geruchten dat de nieuwe TGV dwars door 'ons' bos zal worden aangelegd. Die geruchten zijn echt heel heel erg vaag, dus ik hoop maar dat het een broodje aap-verhaal is. Want stel dat dat doorgaat dan is het afgelopen met mijn lofzangen over Isle et Bardais en zullen we als een idioot onze spullen inpakken en verhuizen. Dat wil ik niet meemaken, al die herrie en overlast...
De dichtstbijzijnde snelweg en spoorlijn liggen hier zo'n 20 km vandaan. Vinden wij prima. Houden zo!
Zo, dit was mijn eerste blog. Er zullen er nog vele volgen, tenminste, dat is de bedoeling. Af en toe zal ik ook iets schrijven over hoe het ons de afgelopen vijf jaar vergaan is.

Reageer zoveel je wilt, vind ik alleen maar leuk. En natuurlijk zal ik netjes antwoord geven. Maar ja, eerst maar afwachten of er lezers zullen zijn. Enfin, ik heb al twee volgers, dat vind ik al heel wat. Welkom ook Marja!
Tot de volgende keer!


Grotere kaart weergeven

2 opmerkingen:

  1. Hoi Annette,
    Je begrijpt vast en zekers wel dat ik hier met rode koontjes zit te lezen, erg lief hoor. En jazekers delen wij de grote passie FRANKRIJK, weliswaar wij maar met één been... wie weet volgt de tweede nog eens. Ik hoop wat extra inspiratie uit jou blog op te doen ;-)
    Trouwens wat een heerlijke blauwe lucht, het is hier in Noord Nederland al dagen grijs... DUS... vrijdag weer die kant op YES.
    Vriendelijke groetjes, Cilia
    P.S. Hoop dat de TGV daadwerkelijk een broodje aap verhaal is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Cilia,
    Dank voor je reactie. Wat heerlijk om vrijdag weer naar het zuiden af te kunnen zakken! Heel veel plezier en ik blijf je volgen,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen