maandag 14 november 2011

Welkom




Sinds 2006 wonen Rens en ik in Frankrijk. Na een roerige periode van eerst voornamelijk schoonmaken en opknappen en later een chambre d'hôte runnen en andere werkzaamheden kan ik nu wel zeggen dat we ons heel gelukkig voelen hier. Allebei. Dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat een van beiden heimwee krijgt of iets dergelijks.

In ruim vijf jaar tijd hebben we wel wat opgestoken van het dagelijkse leven in een ander land. Qua cultuur en gebruiken zijn er natuurlijk wel verschillen, maar ach, je woont nog steeds in Europa.  
Vooral de gewoontes rond het eten en het sociale leven zijn behoorlijk anders. Dat wel. En daar valt genoeg over te vertellen. Dat doe ik dus ook. Natuurlijk vertel ik vanuit mijn eigen beleving, niet die van Rens en niet die van andere Nederlanders die in Frankrijk wonen of een tweede huis hebben. 
Ik hoop dat je het leuk vindt om mijn verhaal te volgen.
Mocht je willen reageren op een blog of een vraag hebben: ga je gang! Je kunt een reactie onder een blog zetten of, als je dat liever doet, een mailtje sturen.

groetjes,
Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten