maandag 2 januari 2012

La fleurette


Ja, zo kun je ook naar binnen...
Tot nu toe heb ik alleen vieze, oude foto's van ons huis laten zien. Niet iets om nou vrolijk van te worden. Van de chambre d'hôte heb ik nog niet veel laten zien. Dat gedeelte van het huis (het rechtergedeelte) hebben we eigenlijk als eerste opgeknapt, zodat we niet al te lang droge stokbroden hoefden te eten. Bij wijze van spreken dan. Alles bij elkaar zijn we daar toch nog behoorlijk lang mee bezig geweest. Ten eerste omdat we het meeste werk zelf hebben gedaan, wat behoorlijk bezuinigend werkt, mag ik wel zeggen. En ten tweede omdat de elektricien hier uit de buurt er (bleek achteraf...) verschillende klussen tegelijk op na hield.

De slimmerik, laten we hem maar Pierre noemen, ik wil hem niet gelijk brodeloos maken, wekte de illusie dat hij alleen en graag bij jou werkte, stalde overal zijn gereedschap en materiaal, deed wat dingetjes en vertrok dan doodleuk met een vrolijk 'A demain' om vervolgens weken later pas terug te komen. Grrrr. Ons achterlatend in de waan dat hij snel terug zou komen want hij had al zijn spullen achtergelaten. Niet dus. Die snodaard had waarschijnlijk ooit een partijtje gereedschapskisten en knutselmateriaal op de kop kunnen tikken die hij nu dus op al zijn werkplekken 'achteloos' liet staan. Want 'nee' zeggen tegen een nieuwe opdracht was net zoiets als 'nee' zeggen tegen Paris Hilton die jou een avondje uit vraagt. Ik zeg maar wat... Ja, en wij waren er ook mooi ingetrapt.

Nou heb ik een hekel aan 'medelanders' die beweren dat Fransen oplichters zijn en nooit op tijd komen, want dat is gewoon niet waar, maar dit ventje wist ons wel het bloed onder de nagels te roven.
En bellen had geen zin. Hij kende je nummer dus nam hij doodleuk niet op. Totdat Rens het een keer helemaal beu was, insprak dat er een groot probleem was, en boos ophing.
Tja, Pierre was wel een vakman en elektrische grote problemen moesten gelijk aangepakt worden. Dus binnen vijf minuten stond hij voor de deur. O, wat vals van ons. Want we hadden natuurlijk wel een groot probleem, dat was dat het zo niet opschoot, maar dat was dan zijn probleem weer niet.

Enfin, het heeft lang lang geduurd, maar uiteindelijk heeft hij zijn werk perfect gedaan. En zie hier de resultaten van al het gezwoeg en gezweet.


Zo, en nu even wat anders...
























Dat ziet er al beter uit, nietwaar?
Ik dacht, zo in het nieuwe jaar moet ik ook even wat 'schone' foto's laten zien. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen