dinsdag 24 januari 2012

Warme melk, bleh...

Als iemand slecht slaapt, ben ik altijd de eerste die met een berg goedbedoelde adviezen klaarsta.

Houd je vast:
Heb je al eens een kopje warme melk geprobeerd voor het slapengaan? Echt, dan val je zo in slaap.
Heb je het raam  wel openstaan zodat er frisse lucht binnenkomt?
Niet te zwaar tafelen, hoor.
Een glaasje van het een of ander wil weleens helpen!
Je hebt van die pilletjes, homeopathisch, kan geen kwaad, schijnen erg goed te werken heb ik gehoord.
O ja, en ontspanningsoefeningen, echt, moet je proberen, beginnen bij je tenen.
En niet piekeren, hoor! Nee, gewoon  papier en potlood op je nachtkastje en als iets je dwars zit: opschrijven.
Bla bla bla, wat weet ik het toch allemaal weer goed. Nee, aan mij heb je wat. Als mijn aanwijzingen maar gewoon opgevolgd worden slaapt iedereen een gat in de dag...



Jaaaa, je voelt hem al. Nu slaap ik zelf slecht en niets helpt. Gewoon niets. Warme melk, daar moet ik sowieso niet aan denken, bleh... Raam staat altijd al open en zwaar tafelen doe ik niet. Drank helpt niet, dat weet ik. En piekeren doe ik niet. Ja, als ik drie uur klaarwakker lig, dan wil ik soms wel gaan piekeren, maar dan vooral over hoe ik in godsnaam toch in slaap kan vallen.
Het enige wat helpt is er gewoon uit gaan en wat lezen of een stukje schrijven, zoals nu...

2 opmerkingen:

  1. Hè bah... wat vervelend zeg. Weet je wat bij ons wel goed werkt? TIP... Zo af en toe even ieders op ons eigen bed, zonder schuldgevoelens. Kan ik woelen en draaien wat ik wil, lezen totdat de zon opkomt, geen onderbreking van vreemde snurkgeluiden en geen getrek aan het dekbed (Henk slaapt altijd als een blok. Als ik dan, als nachtbraker, niet goed kan slapen werkt dit ongemerkt ietwat storend). Werkt verfrissend zo af en toe, niet te vaak natuurlijk, even alleen te slapen (althans bij ons).
    Groetjes en alvast een goede nachtrust gewenst de komende tijden, Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt inderdaad. Ik was een keer flink verkouden en sliep toen op de bank een paar dagen om Rens niet elke keer wakker te maken. En ik sliep als een roosje...

    BeantwoordenVerwijderen