vrijdag 26 oktober 2012

Ik haat shoppen



Het nadeel van sociale media is, vind ik, dat iedereen altijd zo vrolijk moet zijn. Kijk eens hoe fijn mijn vakantie is en vind je het ook niet leuk dat ik zoveel bier heb gedronken? Like me, like me.

Ikzelf zit ook op Facebook en op Twitter. Daarnaast heb ik een pagina aangemaakt op Facebook voor onze chambre d'hôte. Maar eigenlijk staat het me niet aan. Want vooral bij die laatste pagina moet je dus regelmatig reclame maken voor jezelf. Kijk eens hoe mooi het hier is, kijk eens hoeveel mensen het leuk vinden bij ons... Hm, niet echt mijn stijl.

Zo houd ik ook niet van een gastenboek in de chambre d'hôte, want wat verwachten mensen nu? Dat daar eerlijk in staat dat ze de gastvrouw maar een raar mens vinden of dat de koffie te sterk was? Natuurlijk niet. Alles is even fantastisch en heerlijk, en zo niet, dan scheurt de gastvrouw de pagina er gewoon gedecideerd tussenuit.

Het is een fake wereldje, lieve kijkbuiskindertjes.

En toch doe ik er ook aan mee. Waarom? Misschien hoop ik ooit 's iemand tegen te komen die tweet dat hij niets van deze wereld snapt of een vrouw die op facebook eerlijk bekent niet van feestjes te houden of die shoppen (het woord alleen al) haat.
Gewoon, iemand zoals ik.

Zulke vriendinnen heb ik wel, gelukkig. Maar ja, die griezelen dus weer van facebook en twitter.
En op Skype zitten ze ook nooit. (hint...)

Kijk, en dan is het toch weer leuk om een blog te hebben waar je dat allemaal op kwijt kunt. Zonder 'like'-button of mogelijkheid om te retweeten.
Ik heb gezegd.

12 opmerkingen:

  1. Hahahah we zouden zussen kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig! Bij deze ga ik je volgen zus (je blog dan, haha).

      Verwijderen
  2. Haha, hier nog zo één die niet van shoppen houdt. Ook geen hyves, facebook, twitter, skype, o.d., daar doe ik niet aan mee (nog niet hè!). Maar eh... een feestje kan wel leuk zijn, ligt er wel aan met wie, en wat voor een feestje. Op bruiloften zul je me niet gauw spotten :)

    Leuk dat je weer eens een blogje plaatst.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Cilia,
    Ja, ik ben niet erg blogtrouw, ben ik achtergekomen. Maar nu het weer rustiger wordt hier en ik minder buiten ben, zal het aantal blogjes ook weer toenemen, misschien... haha, ik hou altijd een slag om de arm. Ach ja, een feestje op zich is niet zo heel erg, zolang het maar geen stijve opzitavond hoeft te zijn. Of idd recepties, borrels en bruiloften, gruwel...
    M'n zoon schijnt m'n blog trouwens ook te lezen, die moest wel lachen om mijn laatste zin terwijl je meteen daaronder op allerlei manieren kunt reageren via diezelfde media. Ach ja, schrijversvrijheid noem ik dat dan maar...
    groetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like bovenstaande :-)
    Had mn eigen tekst kunnen zijn.
    Ik twitter hoofdzakelijk om mn blog onder de aandacht te brengen maar erger me groen aan al die lege kreten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik twitter ook wel eens. Maar het voelt alsof je heel hard tegen een betonnen muur schreeuwt. Dat voelt niet echt goed moet ik zeggen :-S
    Misschien went het op den duur?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem28.10.12

    ik vond het ook, totdat ik een keer mijn hartstochtelijke afkeer van iets op Twitter zette. Er ontspon zich een discussie die ik helemaal niet wilde. Sindsdien heb ik geleerd dat 'negatieve' dingen snel heel persoonlijk worden en ik met mensen die ik helemaal niet ken helemaal niet zo persoonlijk wil zijn. Dus dat eenzijdige positieve is zo gek nog niet, vind ik. Dat wil niet zeggen dat ik lieg, wel dat ik sociale media selectief gebruik.
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt. Is waarschijnlijk de beste manier. Maar ik ben nogal tegendraads, kritisch en recalcitrant, dus ik moet soms tot twintig tellen om te voorkomen dat ik spontaan mijn mening ergens op geef. Daar zit men in het algemeen helemaal niet op te wachten. Je zou dan kunnen zeggen; stop met die sociale media. Maar ja, haha, ik ben toch ook heel nieuwsgierig, dus het blijft een hekel punt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit me vooral aan bij die laatste opmerking van je Annette.

    Facebook heb ik overigens niet. Niet alleen gaan die jongens belachelijk met je privacy om, ook vind ik Facebook persoonlijk een grote goednieuwsshow cq. borstklopperij cq. exhibistionistisch platform. Wel word je tegenwoordig bijna raar aangekeken als je geen Facebook hebt.

    Twitter valt in die zin nog wel te pruimen. Daar schroom ik ook niet om "lekker negatief" te wezen. Als was het soms maar om maar een beetje tegendraads te zijn en je eerste reactie gewoon even kwijt te zijn. Lucht in een rare manier soms toch op.

    En mensen die alleen "goedemorgen" en "koffie!" twitteren worden door mij per definitie meteen ontvolgt. Er moet wel een beetje inhoud inzitten hoor. Maar vooral: nieuwsgierigheid ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg je dan ook graag op twitter, dat weet je. Exhibitionistisch platform, helemaal juist! Een tijd geleden was ik met fb gestopt, maar verdorie, ik had het gevoel belangrijke dingen te missen, hahaha.
      Wat idioot toch, maar goed, nu zit ik er weer bij en erger me alleen maar groen en geel aan al die onzin. Herstel, er zitten wel degelijk interessante items tussen, dus het is een kwestie van filteren.
      Ach ja...

      Verwijderen
  9. Anoniem30.10.12

    oh boy, wat een herkenning! heb ook een facebook account, doe er echter weinig mee... jezelf 'verkopen'is denk ik niet zo makkelijk.. is 'men' wel geinteresseerd in wie je werkelijk bent..? heb het ook veel te druk met werk (de hele dag achter de pc dus vierkante oogjes)en de noodzakelijke huishoudelijke zaken.. dus.. wat doe je dan.. soms reageren op binnengekomen berichten.. sorry..! is wel erg negatief besef ik, maar ja.. wel goed bedoeld..! In ieder geval, veel liefs en sterkte met de blog... Yolan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yolan,
      Als jij bijvoorbeeld een foto van je kat of katten (??) op fb zet ben ik wel zeker geïnteresseerd, hoor! Bert heeft een maine coon kat, zowat twee meter, niet normaal!
      Ik kan me voorstellen dat als je al de hele dag naar je scherm zit te koekeloeren, je weinig zin hebt om er in je vrije tijd weer achter te kruipen.
      Ach, dankzij fb houden we iig contact met elkaar, dat is dan weer het voordeel. Groetjes!

      Verwijderen