maandag 20 januari 2014

Waar te beginnen in het nieuwe jaar?

Een nieuw jaar dus nieuwe kansen.
Ik wens jullie allemaal een liefdevol en inspirerend 2014 toe.
Het afgelopen jaar had ik helaas wat minder inspiratie om te bloggen, maar als ik zie dat er nog steeds zoveel mensen mijn (inmiddels oude) blogs lezen...
Vooruit, een nieuwe versie verse blogjes voor dit jaar dan!

Om te beginnen een paar foto's met bijschrift om het afgelopen jaar te illustreren...

groene gevel... nou ja, groen...
moestuinbakken, gekooid,
ach arme (maar ja, beter dan dat de kippen in een hokje zitten...)


mosterdplant

permatuintje 

tok?
Tomaat 'Fleurette', hoe toepasselijk :)


And last but not least....




Op bovenstaande onderwerpen kom ik nog zeker terug, behalve dan de laatste foto, die spreekt voor zich...
Zo is de groene gevel goed gelukt, terwijl ik daar toch mijn bedenkingen bij had toen we eraan begonnen...
Permacultuur bevalt me prima en daar ga ik zeker mee door. Niet alleen met tuinieren. Permaculuur is veel meer dan alleen de moestuin. Het is eigenlijk een manier van leven, een manier van delen. 
Daarnaast wil ik ook een onderwerp als zelfvoorzienend leven bespreken, want ook door kleine aanpassinkjes kun je al een hoop bereiken heb ik gemerkt.

Heb je vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag. Ik zou het fijn vinden als ideeën en gedachten gedeeld worden. Zo kun je elkaar helpen in een streven naar een betere wereld, te beginnen bij jezelf.


2 opmerkingen:

  1. Hé hoi Annette,
    Zag op mijn blogrol dat je een blog geplaatst had, voor de zekerheid nogmaals gekeken... en jawel warempel een nieuwe blog. Fijn :-)
    Zou leuk zijn als je zo af en toe weer een blog plaatst, ik heb je verhaaltjes gemist...
    Beetje laat, maar voor jullie ook nog de allerbeste wensen.
    Groetjes en wie weet tot blogs,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cilia, trouwe volgster! Stiekem al plannen voor een definitieve verhuizing naar le Pre Bonnet? Ik zal je blogs weer gaan lezen, zeker weten!,
      groetjes

      Verwijderen